Valea Seaca dintre Clai

Vara aceasta aventurile continua in Tabere cu Suflet! Dupa ce am traversat Lacul Paltinu in caiace, ne-am luat hamurile si coarda de alpinism si am urcat o vale din Abruptul Bucegilor!

Valea Seaca dintre Clai izvoraste din Saua Clai, de la 1872 m altitudine, de unde se arunca la vale vitejeste inspre est. In caderea sa ametitoare despica peretii uriasi ai celor doua Clai si dand nastere unui peisaj impresionant! Traseul pe aceasta vale este unul alpin, gradul de dificultate fiind 1B. Dupa cum ii spune si numele, valea este mai tot timpul seaca, insa e bine sa nu va prinda ploile pe acolo, căci gradul va creste brusc si, in plus, poate sa vina potopul!
Ca un fapt inedit, valea este minunata si pentru schi, fiind una dintre cele mai frumoase din partea sudica a Abruptului Prahovean Mai multe detalii

Intrarea pe vale nu a parut foarte promitatoare, poteca fiind inundata in vegetatie, iar dupa cateva sute de metri disparand cu totul! Busteni uriasi cazuti de-a curmezisul, intr-o dezordine ce amintea de Padurea Vrajitoarei, ne obligau sa ocolim talvegul vaii. Apoi, din marea verde au aparut primele stanci, pentru ca in scurt timp sa rasara in fata noastra, prima saritoare. Stiam de ea, asa ca nu a fost nicio surpriza:) Este Saritoarea Mare, care are 20 m inaltime si este numita astfel pentru ca, evident, este cea mai mare de pe vale! Are un spit sus si un piton la mijloc, asa ca ne-am echipat si am urcat-o fara probleme. “A fost cea mai frumoasa de pe vale” a spus Ted la final:)
Valea si-a schimbat apoi aspectul, soarele a revenit la noi zambindu-ne cu caldura iar din dreapta a rasarind mai intai o arcada, apoi a aparut in intreaga sa splendoare zidul impresionant al Peretelui cu Zâmbri! Au urmat o succesiune de saritori mai mari sau mai mici, unele cu fereastra, altele cu mici cascade, iar intr-un final, dupa cateva ore bune de mers, ne-am trezit deasupra crestelor din jur, semn ca ne apropiam de capatul urcarii:) In scurt timp am ajuns in Saua Claii, de unde am admirat Crestei cu Zâmbri si Peretele cu Flori. De aici a urmat balaureala ope Brana lui Raducu, apoi coborarera pe vechiul drum al lui Schiel. Asa s-a incheiat aceasta aventura, care a inceput in jungla cambodgiana si s-a incheiat in tinutul lui Apollo!

Iata un scurt film facut de Ted, precum si mai multe poze din aceasta frumoasa drumetie:

Foto: Tabere cu Suflet

Published by Radu

taberecusuflet.ro/RS/

One thought on “Valea Seaca dintre Clai

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started